İndirim Tuzakları ve Çılgınlığı..


 

Son yıllarda üretmekten ziyade tüketici bir toplum olma yolunda hızla ilerlemekteyiz.

 Ülkemizin son yıllarda yaşadığı ekonomik krizler, mağaza vitrinlerinde yaşanan indirim dalgasının en önemli etkenleri arasındadır. Bunun en çarpıcı örneğini 2001 yılı Kasım ayında yaşandı. Ünlü AVM merkezlerinin 2 günlük yaptığı “bir alana bir bedava”, “yüzde 50 indirim” sloganını duyan vatandaşların akın etmesi bu firmaların bir yıllık cirolarını yalnız iki günde yapmalarına sebep olmuştur.  Bu kadar indirim yapabilen mağazalar, daha önceden acaba ne oranda kâr yapıyorlardı?

 Bazı vitrinler ise “batan geminin malları “ misali yöntemleri uyguluyor. Tahliye indirimi! Kapatıyoruz! Zararına satışlar!

 Bazı vitrinler ise bu duruma kökten çözüm getirmişler. “Sürekli indirimdeyiz!” 

Vatandaşların alım gücü yokken kendilerini indirim furyasına kaptırmaları sonunda ceplerinde koca bir delikle ay sonunu getirememe kaygısıyla uykusuz geceler geçirmelerine sebep olmakta, hatta psikolojik sorunlara yol açmaktadır.

Bu sebeple bu alışveriş çılgınlığına son vermeli, bir sonraki senenin alışverişini ileride ne olacağımızı düşünmeden yapmamalıyız.

 Sevgiler.

Hakkında Ayşegül Karayel
Yaşamla ilgili bilgi ve deneyimlerime bu sahada devam etmekteyim. Beni takip etmeye devam ediniz , çünkü ben sizi daima takip ediyor olacağım..

3 Responses to İndirim Tuzakları ve Çılgınlığı..

  1. Relentless diyor ki:

    Kuaför + alışveriş = Bayanların vazgeçilmez terapisi…

    erkekler içinse sıkıcı bir bekleyiş aynı zamanda ömür törpüsü.

    Beğen

    • aysegulkarayel diyor ki:

      Futbol ve boks vs.. sporları da erkeklerin hobisi.. Bazı bayanlar için ise sıkıcı olmaktan öte bir durum ama yinede eşlerinin yada arkadaşlarının yanında olmayı ihmal etmezler..))

      Ama alışveriş çılgınlığına yukarıdaki yazımda da değindiğim gibi bende karşıyım. Abartılardan ve şiddetten uzaklaşan refah bir toplum olma dileğiyle.

      Selamlar.

      Beğen

  2. Relentless diyor ki:

    haklısınız ayşegül ablacım.

    Beğen

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: