“İnsan, kullanma kılavuzu olmayan bir varlıktır.”


Bu söz geçenlerde kitaplığımı düzenlerken bir göz attığım ve de başından ayrılamadığım, 2008 yılı Nisan ayının Genç Gelişim dergisinin Eğitim Danışmanı Aşkım Kapışmak’a ait sözlerdi. Aşkım Kapışmak bireysel ve kurumsal gelişim eğitimleri, velilere bilinçlendirme seminerleri vermektedir.

Daha anne karnındayken başlayan hayata tutunma öğretilerini, bazen abartıya kaçırmış olsak da ebeveynlerin çoğu bunun farkında değildir. Onlara göre çok normal hatta az bile yaptıklarını düşünürler.

Bebeklikten başlayan eğitim serüvenine anne babalar kendilerini öyle kaptırırlar ki, adeta kendilerinin bir kopyası ya da olamadıkları kişinin hayalini hedef seçerler.

Bununla ilgili bazı deneyim ve gözlemlerimden birkaç örnek vermek isterim. Özel bir dershanenin halkla ilişkiler biriminde velilerle çocukları hakkında görüşmeler yapıyordum.

Doktor anne baba ile oğlu, benden dershane hakkında bilgi almaya gelmişti. Başlangıçta ne güzel eğitimli kültürlü bir ailenin çocuğu fazla söze ne hacet diye içimden düşünürken, tam aksiyle karşılaştım.
devamı
Baba çocuğunun kendisi gibi doktor olmasında ısrarcı, oğlu ise ona tepkisini göstermek için sık sık yerinden kalkarak ve oflayarak kendisinin doktor değil mühendis olmak için iknayla karışık çıkışlar yapıyordu.

Veliye “neden oğlunuzun kendi mesleğini seçmesine izin vermiyorsunuz” diye sorduğumda ise aldığım yanıt gayet sert ve alaycı “ben öyle istiyorum çünkü” dedi. Israrla oğlunun meslek seçiminden anlamadığını ileride kendisine hak vereceğinden dem vuruyordu.
devamı
Kendisine haklı olabileceğini ama böyle davranmakla çocuğunun kişisel gelişimine kelepçe vurduğunu, beklide çok mutsuz ve de başarısız olacağı bir meslekte ömrünü tüketeceğini anlatmaya çalıştım.

Yine başka bir gün babası marangoz, annesi ev hanımı olan bir aileyle görüşmem vardı. Aksine benim ve çocuklarının fikirlerine önem veren, gayet ılımlı alçak gönüllü ikna da zorlanmadığım zevkli geçen bir görüşmeydi. Zeki ve başarılı bir genç kız vardı karşımda. Her ne meslek seçerse seçsin çocuklarına inancı tam olan bu aileyi tebrik etmiştim.

Bu ailede yatan huzurun temelinde ise sevginin ve hoşgörünün olduğunu apaçık görmüştüm.

Buna benzer pek çok eğitimli ve eğitimsiz, farklı kesimlerden gelen ailelerle görüştüm. Gözlemlerim sonucu anne babaların eğitimi ne olursa olsun –ister doktor ister marangoz- temelde kendi ailelerinde almış olduğu kültür ve değerlere göre yaşamlarını şekillendirmekteydiler.

Bu durum beni çoğu zaman hem kızdırmış, hem de güldürmüştür. Çalışma arkadaşlarımla bu konuyu pek çok kez müzakere ederken, ailelerin ne büyük hataya düştüklerinin farkında olmadıklarını anlatırdım.

Şimdilik bu yazı dizisini Sevgili Aşkım Kapışmak’ın sözleriyle noktalıyor, esenlikler diliyorum.
Daha özgür beyinler için bırakın gençler hata yapsınlar, yanıla yanıla kendi doğrularını bulsunlar. Ne yapmamaları gerektiğini dikte ederek yollarını tıkamak yerine özgürce düşünmeleri için yollarını açın.”

Hakkında Ayşegül Karayel
Yaşamla ilgili bilgi ve deneyimlerime bu sahada devam etmekteyim. Beni takip etmeye devam ediniz , çünkü ben sizi daima takip ediyor olacağım..

3 Responses to “İnsan, kullanma kılavuzu olmayan bir varlıktır.”

  1. MURAT diyor ki:

    Katılıyorum.Bu arada yeni siteniz hayırlı olsun🙂

    Beğen

  2. aysegulkarayel diyor ki:

    Çok teşekkür ediyorum Muratcım.En iyi dileklerimle.

    Beğen

  3. güneş diyor ki:

    insanın kullanım kılavuzu vardır. o da KURANI KERİM VE SÜNNETtir…

    Beğen

Bir Cevap Yazın

