Değerim Çok Fazla.


Ne aradığını bilirsen onu bulmak kolaylaşır.

Kimi erkek ve kadınlar hayattan tam olarak ne istediğini bilmeden arayış içerisine girerler. Bu her bakımdan geçerli bir durumdur. Hayatımıza yön verirken de önümüzde sanki iki seçenek varmış gibi görünür. Ya evlilik, ya kariyer..

Bu her insana ve tercihe göre değişen bir olgudur. Ama hayatımızın en önemli gayelerini oluşturan ana sebeplerdir.

Bu iki kategorinin içini genişletmek elbetteki mümkündür. Sizinle güzel bir anekdotu paylaşmak istiyorum.

Bir konusma sırasında adamın biri kadının birine sormus:

‘Nasıl bir erkek arıyorsun? ‘
Kadın bir süre sessiz kaldıktan sonra adamın gözlerinin içine bakarak sormuş:
‘Gerçekten bilmek istiyor musun? ‘
Adam biraz isteksiz, ‘Evet’ demis.
Ve kadın baslamış anlatmaya…

‘Bugün ve bu yaşta bir kadın olarak, bir erkeğe onun benim için benim kendime yapabileceğimden fazla ne yapabileceğini soracak konumdayım. Kendi masraflarımı karşılayabiliyorum; bir erkeğin ya da bir baska kadının yardımına gerek duymadan evimi idare ediyorum. Böyle olunca, ‘Sen masaya ne koyuyorsun? ‘ sorusunu sorma konumundayım.

Adam kadına bakmış. Paradan söz ettiğini düsünüyormuş.

Kadın hemen bu düşünceyi düzeltmiş ‘Sözünü ettiğim, para değil. Ondan öte bir şey istiyorum. Hayatın her alanında mükemmeli arayan bir erkeğe ihtiyacım var.’

Adam arkasına yaslanıp kollarını kavuşturarak kadından bir az daha açıklama istemiş.

Kadın baslamış anlatmaya:

‘Kendini zihnen mükemmelleştirmeye çalışan birini istiyorum. Çünkü sohbet ve zihnen uyarılma arıyorum. Basit bir adama ihtiyacım yok. Ruhen mükemmelleşmeye çalışan birini arıyorum, çünkü dengesiz bir birleşmeye ihtiyacım yok. İnananlarla inanmayanların bir araya gelmesi felakete yol açar. Parasal açıdan mükemmellk arayan bir erkeğe ihtiyacım var, çünkü parasal bir yük istemiyorum.

Bir kadın olarak yaşadıklarımı anlayacak kadar duyarlı, ayağımı sağlam basmamı sağlayacak kadar güçlü bir erkek arıyorum. Saygı duyabileceğim birini arıyorum. Ona boyun eğmem için onu saymam gerekir. Kendi işini yürütemeyen adama boyun eğemem. İttat etme konusunda sorunum yok, yeter ki buna değer biri olsun. Allah kadını erkeğe eş ve yardımcı olarak yaratmış. Kendine yardım edemeyen adama ben yardım edemem.’

Kadın aklından geçenleri böyle döküverdikten sonra adama bakmış.. Adam yüzünde şaşkın bir ifadeyle oturakalmış:

‘Çok fazla istiyorsun.’ demiş..

‘Değerim çok fazla.’ diye yanıtlamış kadın.

Değerinizi bilerek ve bunun farkedilmesini sağlayarak yaşayanlardan olmanız dileğiyle..

Hakkında Ayşegül Karayel
Yaşamla ilgili bilgi ve deneyimlerime bu sahada devam etmekteyim. Beni takip etmeye devam ediniz , çünkü ben sizi daima takip ediyor olacağım..

4 Responses to Değerim Çok Fazla.

  1. naci ahıskalıoğlu diyor ki:

    AYŞEGÜL, HARİKASIN ARKADAŞIM….
    MÜKEMMELİ ARAYIŞ İÇİNDE OLAN KADIN VE ERKEKLERE KOLAY GELSİN.
    Değerinizi bilerek ve bunun farkedilmesini sağlayarak yaşayanlardan olmanız dileğiyle..

    Beğen

  2. Mehmet Sungur diyor ki:

    Yazmakmi zor, yazmamakmi… esas soru bu(?)
    ——
    Selamlar Sevgili Aysegül,

    Yaradilistan beri erkegin görevi olan aile geciminin saglanmasi, kadinin modern dünyaya sicramasiyla degisime ugradi. Yüksek egitim, yeterli maddi kazanc, ailede ayni düzeyde karar verebilme, vb. Gelismeler. Hepsi olumlu gelismeler… sevindirici!

    Simdi yeni bir problemle karsi karsiya kalinan bir zamana dogru gidiyoruz… yeni sorulara yeni cevaplar bulmak gerekli kanisindayim.
    Esitlige erisen (emanzipierte) kadinimiz diyorki; Ben simdi pahaliyim, cünkü ben okudum tahsil yaptim, beni bakmak zorunda degilsin, cünkü ben kendi parami kazaniyorum…vb. …

    Bazilari düsünebilir ve saskinlikla sorabilir… bu kadinlar ne istiyor yahu?? Diye (!)

    Cevabi cok kolay;
    Kadin diyorki….! ; Sen, yaratilisindan beri tasidigin sorumluluktan azad edilmissin. Bundan sonra akli kefaletin..(varsa) ihtiyacinin disinda kullanman icin, benim rizam olmadan karar vermekte engellenmistir.
    Arzu ve duygularimi gözüme bakmadanda anlamak zorundasin ve en azindan benim kadar tahsili ve tahsilata sahip olmalisin… diyor… evindeki erkege; henüz kurulmamis olan bir evde(?)

    Iste bu andan itibaren belli olmalidirki; böyle bir evlilik ölü dogan bir cocuga benzer. Böyle bir pazarliga (Deal) oturan bir erkek.. akli zevanesi „süphelidir“ mührüne sahiptir.

    Hic bir tolerans payi olmayan, soguk bir kanun maddesi gibi önümüze konulan bu yeni kurallara alisabilirmiyiz bilemem ama.. kirk yillik kadin haklari savunucusu olarak sunu diyebilirimki… bu kalin bir lokma, herkesin yutabilecegi cinsten degil.

    Cünkü viraji olmayan yollar gibi; tam gaz tempo 240 ile saga sola bakmaya zamani olmayan bir evlilik kurulmasi olanaksiz. Hele sevginin minimum olmaya mahküm edilmis olan… sartlari yazilmayan kanunlar gibi mevcutiyetlerini hissettiriyorlarsa.

    Simdi sormak lazim; böyle bir erkekmi istiyorsunuz diye?

    Fakat sormakmi zor… sormamakmi? Iste esas soru bu(!)

    Kalin saglicakla…

    Beğen

    • aysegulkarayel diyor ki:

      Aslında eleştirine yazacak karşılık bulamıyorum. Şunu belirtmeliyim ki her devir kendinde yenilikleri getirsede insanların beklentileri aynıdır. Sevmek ve sevilmek. Bunun yetersizliği sonucunda tekamül eden şekil değiştirmiş isteklerimiz oluşur.

      Bazılarımız ne kadar inkar etselerde yukarıdaki yazılanlara harfiyen uyarlar. Bu her iki cins içinde geçerlidir. Bunu kabul eden taraflar mutlak bir sözleşme gibi kurumsal birlikteliğin içine girmiş olurlar.

      Çok değerli büyüğüm ve dostum Mehmet eleştirilerin beni kamçılamakta ve yanlışlarımı daha net görmemi sağlamaktadır. Aynı görüşteyiz ama ben bunları senin gibi dizelere dökmekte bilgimle güçlük çekiyorum.

      Engin tecrübe ve dostluğunu benden esirgemediğin için bir kez daha sonsuz sevgilerimi ve şükranlarımı sunuyorum.

      Saygılar, sevgiler..

      Beğen

      • Kahve Molasi diyor ki:

        Cok naziksiniz sevgili Aysegül, ben tesekkür ederim… dostlugunuzu kazanabilmek sansini benden esirgemediginiz icin, firsat verdiginiz icin.
        Tabii… Sizler daha genc kusaklarsiniz, benim sirtimdan bir ömür gecti. Dünya milletlerinin bir cogu ile kültür ve dialog alis verisi yaptim, onlari sizlere… hele`ki Senin gibi ayni levelde oldugum insanlara vermek benim icin bir sorumluluktur. Sende benim ailemin bir üyesi`sin artik… büyük aileleri severim, orda atmosfer sicak olur, “kis aylarinda” dahi insan üsümez… Sevgili Aysegül!

        Beğen

Bir Cevap Yazın

