BOZULMUŞ


Sizlerle komşum Gürsel Dedenin not defterinden seçtiğim güzel bir şiiri paylaşmak istedim. Ben beğendim sizinde beğeneceğinizi sanıyorum.  Keyifli okumalar..

Yetmiş yıldır gördüm ben bu yurdumu,

Toprağı bozulmuş taşı bozulmuş.

Kimselere açamam ki derdimi,

Halkın yüzde yetmiş beşi bozulmuş.

Edirne’den Van’a, Van’dan Mersin’e,

Muğla’sından başla yürü Kars’ına.

Kapılmayan yoktur para hırsına,

İzmir’i, Konya’sı, Muş’u bozulmuş.

Haramı helali incele de bak,

Ya aptal diyorlar ya da avanak,

Haram dolu haram tencere tabak,

Ekmeği bozulmuş aşı bozulmuş.

Vatan, vatan tabii, vatan vatanda,

Esrar satanda var kadın satanda.

Çıkarlar erkenden güneş batanda,

Erkeği bozulmuş, kadını bozulmuş.

Vatan için millet için döğüşmüş,

Sancak için bayrak için boğuşmuş,

Mehmed’im, Hasan’ım, Alim değişmiş,

Bozulmaz dediğin gardaş bozulmuş.

Yokluk deyip varlıklarda yüzenler,

Namus deyip sevdasını fuhuşlarla üzenler.

Vampir gibi kanımızı emenler,

Velakin , velakin  balığın başı bozulmuş.

Hakkında Ayşegül Karayel
Yaşamla ilgili bilgi ve deneyimlerime bu sahada devam etmekteyim. Beni takip etmeye devam ediniz , çünkü ben sizi daima takip ediyor olacağım..

4 Responses to BOZULMUŞ

  1. Tansel Eker diyor ki:

    her şey para değil aslında ama maalesef insanları buna zorluyorlar. keşke şairin de dediği gibi bunları unutmasak ama maalesef işte :(((

    Beğen

  2. Tansel Eker diyor ki:

    Ayşegül Hanım size ayrıca teşekkür ederim…!
    unutulmuş değerleri hatırlattığınız için…

    Beğen

  3. Mehmet Sungur diyor ki:

    Namus deyip sevdasını fuhuşlarla üzenler.
    ———————————————————-azda ben ekleyeyim
    Kızlık zarı piyasaya sürenler.
    Üç alana birde bedava verenler.
    Kullanım kılavuzunuda yanına ekleyenler.
    Ve bütün bunları “sağlık” öğütleri diye maskeleyenler.
    Davar damat anlamasın diye nasıl döneceğini bildirenler.
    Ve bu utanmaz yüzle kocasının yatağına girenler.
    Başına geleni mertçe söylemeyenler.
    ———————————————————–ben başladım yazarken kızarmaya, kusurumu affedin lütfen! bunlara aile terbiyem müsait değildir, ama… bazen darlanıyor insan.

    Şikayet ediyorum! Türk dilini bozanları

    Şikayet ediyorum! Bir bütünü özet diye satanları

    Şikayet ediyorum! Gırtlağı doymayanları

    Paldır kultur her şeyi satanları

    Şikayet ediyorum!

    Bilinçsiz tüketim meraklılarını

    ….! aynaya bakınca utanmayanları

    Şikayet ediyorum!

    Beğen

  4. aysegulkarayel diyor ki:

    Sevgli arkadaşım Ahmet Geben’in tabuları ele aldığı kitapta bunlar öyle güzel anlatılmış ve açıklanmış ki. Beyinlerdeki uydurma tabuları yıkamadığımız müddetçe bu kokuşmuşluk sürmeye tam hızıyla devam edecektir.

    Katkılarınız ve eleştirileriniz için ayrıca teşekkür ediyorum..

    Beğen

Bir Cevap Yazın

