Ben Özel Hastanede, Başbakan Ünivesitede Ameliyat Geçirdik. Her İkimizi De Ameliyat Eden Profesör İdi. Tam Gün Yasası Nerdeydi?


Öncelikle ameliyatımı gerçekleştiren aziz doktorum Prof. Dr. Kılıç Aydınlı Beye sonsuz şükranlarımı sunmak istiyorum.

Birçoğunuzun bildiği üzere 21 Kasım tarihinde bir ameliyat geçirdim. Ameliyatımı gerçekleştiren doktor bir profesör idi. Alanında uzman biriydi. Bana 3 sene önce rahatsızlığım için söylediği sözler üzerine ona inanmış, güvenmiş başka bir doktora gitme gereği bile duymamıştım. Bu doktorumdan öncesi başıma gelenler ise tam bir trajikomediydi.

Prof. Dr. Kılıç Aydınlı ile 2008 yılında tanışmış ve ona güvenmiştim. O tarihlerde rahatsızlığım ameliyat olmamı gerektiriyordu ama ben çeşitli nedenlerle operasyonu doktoruma danışarak erteledim.

Velhasıl o günler başkaca sıkıntılar yüzünden olamadığım ameliyatımı ertelemem vaziyeti olduğundan daha vahim bir duruma getirmekten öteye gitmedi.

Doktorumdan ameliyatımın Sigortalı bir kurumda olup olamayacağını sordum. Kendisi bana “keşke ‘tam gün yasası’ olmasaydı seni kendi üniversitemde ameliyat ederdim” dedi. Anlaşmalı kurumlar arasında olan –SGK- Avrupa Florence Nightagale Hastanesini önerdi. Kendi operasyon ücretinden feragat eden aziz doktorum görevini başarıyla gerçekleştirdi.

“Tam gün yasası”’nı hazırlayıp yürürlüğe koyan Sağlık Bakanlığı, bu yasayı sanırım yalnızca vatandaşa uygulanması için tasarladılar. Aksi olsaydı bu yasa gereği kanun önünde Başbakan Tayip Erdoğan’da bu uygulamaya tabi tutulması gerekiyordu.

Oysa kendisi milletinden ayrıcalıklı bir şekilde Marmara Üniversitesinde bir profesörün müdahalesiyle bağırsak ameliyatı geçirdi.

Bu yasadan hoşnut olmayan pek çok profesörlerimizin olduğu gibi Sağlık Bakanlığınca da malumdur. Geçenlerde gazetede Emin Çölaşan’ın bu konuyla ilgili yazısı gözüme çarpmıştı. Fakülteleri bırakıp özel hastanelere geçmeleri söylenen profesörlerin çoğu istifa etmekte ve ne yapacakları konusunda kararsızlar. Özel hastanelerin patronları iktidarın himayelerinde olduğunu göz önünde bulundurursak bundan kimlerin çıkar sağladığı da malumdur.

Şimdilerde ise bu yasanın uygulaması konusunda geri adım söylentileri yayılıyor.

Ben Başbakanın ameliyatının Marmara Üniversitesinde yapılmasının belki bu yasanın değiştirilmesi yada iptali babında gerçekleştiği düşüncesiyle safça yaklaşmaktayım.

Bu rezaletin düzeltilmesi, insanların muayene ve tetkiklerinin, ameliyatlarının ekonomik durumları göz önünde bulundurularak tespit yoluna gidilmesi bizlerin ve geleceğin potansiyel hastalarının da mağdur edilmemesi için gereğinin yapılmasını yetkililerden süratle talep etmekteyim.

Sağlıktan muzdaripsiz mutlu yaşamlara..

Hakkında Ayşegül Karayel
Yaşamla ilgili bilgi ve deneyimlerime bu sahada devam etmekteyim. Beni takip etmeye devam ediniz , çünkü ben sizi daima takip ediyor olacağım..

2 Responses to Ben Özel Hastanede, Başbakan Ünivesitede Ameliyat Geçirdik. Her İkimizi De Ameliyat Eden Profesör İdi. Tam Gün Yasası Nerdeydi?

  1. Mehmet Sungur diyor ki:

    Tam gün mü… yoksa bu gün “tamam” mı?
    Var olduğundan beri sağlıksız çalışan sağlık kurumlarının öyle kolayca sihhatine kavuşacağını beklemek bir umut ve umutla gelecek bir teselliden öteye gidemeyeceği açıktır. Kamuda çalışırken paralel olarak özel muayenhanesi olan 930 hekimin 422 si emeklilik ya da istifa yoluyla görevden ayrılmaları bunun bir kanıtıdır.
    Sayın Başbakan’ımız tabii ki ülkemizin en iyi hekimleri tarafından tedavi edilmelidir. Ancak ”Yasaya göre, yasaklı ve yetkisiz bir hekim” tarafından gerçekleştirilen ameliyatı, tam gün yasasının ne kadar sağlıksız olarak düşünüldüğü ve uygulamaya konulduğunun altını çizmektedir.

    Burada sormak lazim. Bu yasa çikarılırken kimlere ne kadar söz hakkı verildi? Adı geçen hekimlere danışıldımı? Yoksa “ben yaptım oldu” ya benzer bir yasamı meclisten geçirildi. Eğer öyle ise(?)…demokratık bir düşünceden yoksun, uzmanların fikir ve görüşlerinden mahsun bir yasa ile milletimize istenilen hizmetin verilebilmesi şüphelidir.

    Tekrar çok geçmiş olsun sevgili Ayşegül. Yazılarına yeniden başlaman ise…ayrı bir mutluluk veriyor. Hoş geldin, sefalar getirdin….:))

    Beğen

  2. Ayşegül Karayel diyor ki:

    Ülkemizde öylesine çok kanunlarla oynanıyor ki, kişisel amaçlar için yasalar hazırlanıp işlerine gelindiği gibi hareket ediyorlar. İstedikleri zaman bir günde yasa çıkartabiliyorken, çıkarttıkları yasayı da vatandaşa işlerine geldikleri gibi uygulamaktadırlar.

    Vatandaşın oy vermeye gittiklerinde öncesinde aldıkları bir koli erzak oluyor gözleri önünde. Ne yazık ki bunların çoğu eğitimsiz ve bilgisizlikten, günlerini tv başında gereksiz programları izleyerek doldurmaktan, yada kahvehane köşelerinde mahalle dedikoduları yapmaktan biçare düşmüş insanlarımız nasıl olurda oy hakkını doğru yapabilirler ki, başlarına kötü bir hadise gelmedikçe..

    Ne diyeyim içimizde bir yerlerde doğruların gün ışığına çıkacağı anı sabırsızlıkla beklemekteyim.

    Ogün tüm gücümle yanlarında olacağım , cehaletin karşısında durdum ve durmaya devam edeceğim.

    Sevgiler

    Beğen

Bir Cevap Yazın

