“biraz yağmur kimseyi incitmez”


“Muhakkak ki iyilikler, kötülükleri giderir.” (Hud: 114)

“A little rain never hurt no one “  (Tom Waits)kemal sayar

“ İyiler dünyanın gizli soylularıdır” diyor Kemal Sayar ve  “adalet, hakikat, güzellik ve iyilik için yazıyorum, anlamak için”, “devrimlerin fitilini soylu ruhlar ateşler, tarihi, buldukları dünyayı daha da güzelleştirmek isteyen iyimserler yazar” diye ekliyor kitabının önsözünde..

“ Gerçek hayat tamamıyla buluşmadan ibarettir. Buluşmak, karşılaşmak. İnsan ötekiyle karşılaşarak var olur. Ötekinin bakışıyla, ötekinin yüzünü bana çevirmesi, beni dinlemesiyle, ilişkiyle. Sadece ilişkiler vasıtasıyla kendimizi dünyaya ve başkalarına tamamen açarız. Olmamız gerektiğini düşündüğümüz kişi olmak arzusundan sıyrılarak, gerçekten olduğumuz kişi olmaya izin vererek, İncinmeyi göze alarak.

Kapıdan on altı yaşında bir genç kızın ruhu girdi. Bedeni bir hastalık nedeniyle durakalmış, on altı yaşındayken, üç yaşında bir çocuğun bedenine sığmıştı.  Usulca onun yanına, koltuğun kenarına çömeldim, gözlerimizi hizaladık ve tıpkı onun gibi fısıldayarak konuşmaya başladık. ‘Hiç doğmamış olmayı dilerdim…’ dedi. Ya Rabbi, bu nasıl bir çığlıktı böyle! Bu kadar narin bedenden , bir fısıltı halinde yükselen bu neşide, dünyaya bırakılmış bu güçlü manifesto nasıl yükseliyordu. Hıçkırarak ağlamamak için kendimi zor tutuyordum.

Seslerimiz değiyordu birbirine, o kadar ki kalplerimiz değiyordu ve bu yakınlık, Allah’ın bu lütfu karşısında içim haşyetle doluyordu. Anlamak ve hissetmek bizi insan kılar. Bu arınışla insan oluruz. Terapist kimdi? Ben mi, yoksa bu narin kız mı?

Onun saflığı beni de yıkadı. Arındım ve kirlenmiş, yönünü şaşırmış bir dünyada ele geçirdiğimiz o masumiyetin her bir anını kıymetlendirerek konuştuk. Birbirimize fısıldadık. Samimiyet ruhun özgürlüğüdür.

Sadece ruhumuzda taşıdığımız mücevherlerin bizi başka insanlardan farklılaştırdığını, akledebilen kalbin ne büyük bir bağış olduğunu.

Büyük düşünür ve şair Sezai Karakoç’un dizileriyle bitirmek istiyorum dostlarım.:

       “Sakın kader deme, kaderin üstünde bir kader vardır

        Ne yapsalar boş göklerden gelen bir karar vardır

        Gün batsa ne olur geceyi onaran bir mimar vardır

        Yanmışsam külümden yapılan bir hisar vardır

        Yenilgi yenilgi büyüyen bir zafer vardır.”

Hakkında Ayşegül Karayel
Yaşamla ilgili bilgi ve deneyimlerime bu sahada devam etmekteyim. Beni takip etmeye devam ediniz , çünkü ben sizi daima takip ediyor olacağım..

3 Responses to “biraz yağmur kimseyi incitmez”

  1. kudret kobal diyor ki:

    iki defa okudum sonra sana senin blogun vardı yazmıyor musun diye sordum hay allah sabah sersemliği işye yine güzel olmuş arkadaşım

    Beğen

Bir Cevap Yazın

